PREAMBULUM -- DE NEM NEMZETI HITVALLÁS

Endorphins ("endogenous morphine") in wikipedia
Az endorfinról a wikipédián,( hiszen ez nem egy idegélettani szakblog)


Egy szem endorfin molekulát azért mutathatok / I show here is a molecule (met-enkephalin): 139th REAL TIME


2010. szeptember 7., kedd

160th REAL TIME

Spanyol kontra chilei, avagy az ellen-rekedés, mint a bérharc népszerű formája



MTI 2010. szeptember 6., hétfő 20:53
Spanyol bányászok egy több mint ötven fős csoportja nem hajlandó feljönni a föld alól, amíg ki nem fizetik nekik a bérüket - közölte hétfőn az Unióna Minera del Norte bányatársaság szóvivője.
Az északi országrészben emelkedő Kantábriai-hegység egyik szénbányájában 43-an maradtak lent 500 méteres mélységben, és később még nyolc társuk csatlakozott hozzájuk tiltakozásként, mert nem kapták meg az augusztusi fizetést. Az akciónak nem szabtak időhatárt - mondták a Guardóban lévő bánya dolgozói.
Egy másik cég, a Casares 14 alkalmazottja követte már a példájukat Iguenában, egy másik bányában.
A munkaadók azzal mentegetőznek, hogy február óta nem kapják meg a bányászathoz a kormányzati támogatást.




Nincs mese, lassan beindulnak a földalatti mozgalmak szerte Európában.




MTI 2010. szeptember 7., kedd 1:28
Metrósztrájk kezdődött hétfőn késő este Londonban, miután a munkaadó nem jutott egyezségre a szakszervezetekkel a tervezett leépítések ügyében.
A hálózatot üzemeltető cég, a London Underground összesen 800 munkahelyet akar megszüntetni a kisebb állomások jegypénztáraiban, arra hivatkozva, hogy az elektronikus bérletek tömeges terjedésével egyre kevesebben vesznek egy-egy utazásra szóló jegyet, és a pénztárak sok helyen kihasználatlanok.
Az érdekképviseletek szerint a terv az utasok biztonságát veszélyezteti, a London Underground ugyanakkor azzal érvel, hogy egyetlen állomás sem marad személyzet nélkül, és egyébként sem tömeges elbocsátásról van szó, hanem arról, hogy a kijelölt munkahelyeket üresedés esetén nem töltenék be.
Megegyezés mindazonáltal a hétfő esti határidőig nem született, így az egyelőre 24 órásra tervezett sztrájk elkezdődött. A szakszervezetek az egyezség elmaradása esetére később további sztrájkok sorát tervezik.
Ez a tavaly nyári hasonló munkajogi akció óta a legnagyobb közlekedési sztrájk Nagy-Britanniában, és minden bizonnyal hatalmas felfordulást okoz az egyébként is folyamatos káosszal küszködő londoni tömegközlekedésben.
A tizenkét fővonalból álló, 400 kilométeres londoni metróhálózat napi 3,5 millió - évente csaknem 1,3 milliárd - utast szállít. Mivel Londonban néhány déli külső városrészt leszámítva nincs villamos, a tömegközlekedés lebonyolítása a sztrájk ideje alatt teljes mértékben a buszhálózatra marad, a buszközlekedés azonban a folyamatos torlódások miatt metrósztrájk nélkül is rendszerint igen lassú.
A Transport for London nevű városházi cég, amely London tömegközlekedésének irányításáért felelős, mindenesetre száz pótbuszt helyez forgalomba kedden üzemkezdettől, és a Temzén is sűrített vízibuszjáratok működnek.

Nincsenek megjegyzések: